Meer vluchtelingen bij gastgezinnen in Best

6F1A4424(1) jose.jpg
Door José van Zandwijk op 9 maart 2022 om 15:49

Meer vluchtelingen bij gastgezinnen in Best

De gemeenteraad van Best heeft afgelopen dinsdagavond unaniem ingestemd met een motie om meer vluchtelingen-statushouders in gastgezinnen op te vangen.

In de motie wordt de gemeente Best gevraagd om in gesprek te gaan met Takecarebnb over samenwerking. Hierdoor wordt de logeerregeling bekender en kunnen meer gastgezinnen in Best een logeerplek aanbieden aan statushouders. Wouter heeft namens de ChristenUnie deze motie ingebracht. “Met name de mens-tot-mens-gedachte achter de Takecarebnb-methode spreekt mij aan. Gewone mensen zoals jij en ik, die een paar maanden in hun huiselijke kring statushouders willen helpen met inburgeren. Het is al moeilijk genoeg om je draai te vinden in een nieuw land en je alle gewoonten, gebruiken en de taal eigen te maken. Waar lukt dat beter dan in een gezin? Gewone personen en gezinnen in Best die andere mensen willen helpen. Een ultieme vorm van solidariteit. Gelukkig dachten alle politieke partijen in Best hier net zo over en heeft de wethouder aangegeven hier verder mee aan de slag te gaan.”