Kerstreces

6F1A4439(3) wouter.jpg
Door Wouter Bondt op 21 december 2020 om 17:57

Kerstreces

De feestdagen staan voor de deur, het einde van 2020 nadert. Een moment van terugblikken en vooruitkijken. Zo ook voor de fractie van de ChristenUnie Best. We kijken terug op een roerig jaar, waarin Corona ons leven domineerde.

Het politieke werk stagneerde hierdoor in het voorjaar, maar deze achterstand werd na de zomer weer ingehaald. Als ChristenUnie hebben we dit jaar onder andere onze aandacht gehad voor de werk- en leefomstandigheden van arbeidsmigranten, de wijze en de kosten van de afvalinzameling en de regionale energiestrategie inclusief de duurzame opwekking van energie in het buitengebied.

Voor de fractie was 2020 ook een roerig jaar. Begin dit jaar mochten we José en David verwelkomen. In het voorjaar werden zij benoemd tot burgerraadslid van onze fractie. Reden voor grote dankbaarheid. Helaas nemen we nu aan het einde van dit jaar afscheid van Astrid als burgerraadslid en van Noor, onze fractiesecretaresse. Heel jammer dat ze gaan, maar we zijn dankbaar voor alles wat zij hebben gedaan de afgelopen jaren!

Zo beginnen we 2021 met twee vacatures in de fractie. Mocht u interesse hebben of iemand kennen die mogelijk interesse heeft in het politieke werk of die voor de fractie het secretariaat op zich wil nemen, dan horen we dit graag. Buiten dat bent u altijd welkom voor een bak koffie of voor het bijwonen van een fractie overleg.

Nu genieten we van het kerstreces. Het is heerlijk om in deze roerige tijd stil te mogen staan bij kerst. Jezus is geboren! Hij maakt alles goed. Dat mogen we geloven. En in dat geloof gaan we ons ook komend jaar weer inzetten voor dat wat écht telt.

Voor nu wensen wij u gezegende kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2021!