Problemen met het leerlingenvervoer

6F1A4453(5) astrid.jpg
Door Astrid Pourchez-Schuil op 9 juli 2022 om 19:26

Problemen met het leerlingenvervoer

De afgelopen weken kwamen er zorgwekkende signalen van ouders van kinderen die gebruik maken van het leerlingenvervoer. Door een gebrek aan chauffeurs bij Van Driel, de vervoerder waarmee de gemeente een contract heeft voor dit vervoer, komen kinderen vaak te laat op school waardoor ze belangrijke lesstof missen. Of ze zitten na een lange dag school nog erg lang in de taxi.

De ChristenUnie Best heeft in de raadsvergadering van 7 juli jongstleden de wethouder hierover vragen gesteld. Niet alleen over Van Driel, maar ook over de klankbordgroep die sinds een aantal maanden in het leven is geroepen.  Zij worden nauwelijks betrokken bij dit probleem, terwijl zij juist een klankbordfunctie hebben en op de hoogte gehouden zouden worden.

Helaas had de wethouder geen goed nieuws: voor het eind van het schooljaar lijkt er geen oplossing te komen. De wethouder heeft wel direct actie ondernomen op ons verzoek om de klankbordgroep te betrekken: zij hebben een uitnodiging ontvangen om op korte termijn met de wethouder om tafel te gaan. Ook heeft de wethouder te toezegging gedaan om de raad op de hoogte te houden. Hopelijk is het in het nieuwe schooljaar beter geregeld.