Op naar maart 2022: hulp gezocht!

Stemmen.jpeg
6F1A4424(1) jose.jpg
Door José van Zandwijk op 18 oktober 2021 om 20:01

Op naar maart 2022: hulp gezocht!

Het politieke jaar is weer begonnen. Dit keer een bijzonder jaar, want het is het laatste politieke jaar voor de verkiezingen. Dit maakt dat er naast het gebruikelijke raadswerk ook voorbereidingen op deze verkiezingen gedaan moeten worden.

Waar moet je allemaal aan denken wat er gebeurt richting de verkiezingen?

• In april dit jaar is er een selectiecommissie opgericht die inventariseert welke mensen er op de lijst van de ChristenUnie in Best willen en kunnen. Een tijdrovende klus met veel bezoeken en overleggen. Uiteindelijk leveren zij een lijstvoorstel op die door het bestuur en de leden goedgekeurd moeten worden. De ledenvergadering is in november waarna de lijst bekend gemaakt wordt.
  • Het verkiezingsprogramma wordt geschreven. Hierin komen de standpunten van de ChristenUnie op de voor in Best relevante onderwerpen. Als fractie schrijven we zelf het verkiezingsprogramma. Hierbij worden we geholpen door veel mensen uit onze achterban, die vanuit hun kennis en kunde mee willen denken. Dit levert mooie dialogen op met fractie en achterban.
  • Naast een lijst en het programma moet er natuurlijk ook campagne worden gevoerd om bij de verkiezingen weer voldoende stemmen te trekken. We willen daarvoor binnenkort beginnen met het ontwikkelen van de campagnestrategie. Dit klinkt wellicht groot, maar betekent niet meer dan dat we nadenken over hoe we de campagne gaan insteken en waar de nadruk op zal liggen.

Met name voor de campagne zoeken we nog mensen die ons willen ondersteunen. Wil je, achter de schermen of juist op de voorgrond, mee campagne voeren? Laat het ons dan weten! Dit kan door een mail te sturen naar wbondt@gmail.com of bel of app Wouter op 06-20442941. Daarnaast kunnen we ons werk niet doen zonder Gods zegen. Bidden jullie mee?