ChristenUnie blijft aandacht vragen voor mensenhandel

6F1A4439(3) wouter.jpg
Door Wouter Bondt op 6 juli 2021 om 12:53

ChristenUnie blijft aandacht vragen voor mensenhandel

Al diverse jaren vraagt de ChristenUnie  aandacht voor mensenhandel. Ook bij de behandeling van de kaderbrief 2022 op 28 juni jongstleden heeft de ChristenUnie Best hier wederom aandacht voor gevraagd. Vorig jaar lag de nadruk op de arbeidsmigranten en hun woon- en werksituatie en onze gastvrijheid in Best. Dit jaar was de komst van ultrarunner Sameena v/d Mijden door Best reden om het onderwerp ‘gedwongen prostitutie’ meer te benadrukken.

Sameena heeft in juni in 10 dagen bijna 1000 kilometer door Nederland gerend om aandacht te vragen voor mensenhandel. In Best werd Sameena ontvangen door de burgemeester aan wie zij haar boek overhandigde. De ChristenUnie Best heeft de burgemeester het idee meegegeven om het boek, na het gelezen te hebben, niet in de kast te leggen maar door te geven. Aan wijkwerkers, jeugdwerkers, politieagenten, de LEV groep of iemand anders die met dit onderwerp in aanraking komt.

Raadslid Wouter Bondt benadrukte dat er extra geld nodig is om mensenhandel tegen te gaan: ‘We zijn daarom ook blij met het extra geld voor het wegwerken van de achterstanden in handhavingsdossiers. En dat er binnen de SGE afspraken worden gemaakt over huisvesting van arbeidsmigranten.  Laten we echter breder kijken dan alleen naar arbeidsmigranten’.